dilluns, 15 d’abril de 2013

Caminada a l'Aiguabarreig del Segre - Noguera Ribagorçana

Concentració al Parc del Riu de Corbins
per iniciar la caminada. El dia era espectacular.

Tal com deien les previsions meteorològiques, el diumenge 14 d’abril, dia de la Caminada a l’aiguabarreig del Segre i la Noguera Ribagorçana a Corbins, ha fet sol i caloreta. La veritat és que el dia era radiant, la qual cosa ha fet que al recorregut lluïssin els colors de la primavera pel camí a la vora del riu. La caminada, molt ben organitzada pel Joan Ramon i col·laboradors, ha començat cap a les 9.45 h al Parc del Riu de Corbins. Un lloc molt bonic i ben habilitat per passar una estona amb la canalla o per anar a berenar (nosaltres després hem esmorzat).

Abans de sortir hem fet una foto de grup, no fos el cas de que algú o alguna es perdés pel camí i no  tornés. Érem unes 140 persones  entre grans i petits. Molt bé!!
El camí travessa l'horta de Corbins.
El camí cap a l’aiguabarreig està molt ben senyalitzat. No més travessar el pont de fusta de riu, el camí s’endinsa dintre de l’horta de Corbins, amb fruiters  a banda i banda (alguns encara en flor). En algun moment ens trobem amb algun tall de camí on s’aprecien les graves arrodonides transportades pel riu des dels cims pirenaics de la capçalera de la Noguera Ribagorçana (recordeu que neix al Port de Viella, a 2.400 m d’alçada).

Rosella en el camí del riu.
Pel camí hi ha un esclat de flors, sobre tot de roselles, que acompanyen algunes discussions sobre si l'aiguabarreig on anem és el del Segre i la N. Ribagorçana o del Segre amb la Pallaresa. Això ens fa veure que moltes vegades desconeixem la geografia més propera a nosaltres i que ens falta molt per descobrir.

Donat que ja començava a fer caloreta,
algunes tenien ganes d'arribar al riu...
pot ser per banyar-se.

Aiguabarreig del Segre i Noguera Ribagorçana

Al cap de tres quarts d’hora, 3 km aproximadament, arribem a l’aiguabarreig. Hi baixa bastanta aigua ja que ha començat el desglaç a les muntanyes. Alguns nens i nenes pregunten si es poden banyar i altres per on tornarem. Atès que no es tracta d’un recorregut circular, a algú se li acut tornar pel riu nadant contracorrent, però aviat es desfà la idea, és clar.

A la tornada comença a “apretar” la calor, però el recorregut no és molt llarg i aviat arribem de nou al Parc del Riu de Corbins. Allà, oh sorpresa, ens esperaven l’Esther i la Núria amb una coca boníssima i xocolata...

Coca i xocolata al finalitzar l'excursió
Hem passat una molt bona estona en un lloc molt proper a Lleida, al que val la pena atansar-s'hi i descobrir-ho. Així, ara recordarem que a Corbins està l’aiguabarreig del Segre amb la Noguera Ribagorçana, però ... aleshores, on està el del Segre amb la Noguera Pallaresa? Pot ser un lloc també a descobrir en alguna altra excursió de l'AMPA?

Més fotos a l'album de Picasa (cliqueu AQUI).
(José A.)

1. Hola a tots/es,

Bon resum Jose A. Per la nostra part, encantats de compartir amb tots vosaltres un matí esplèndid en totes les vessants.

Salut
    Família Garcia-Jurado

2. L'any que ve, a tornar-hi!!

Silvia Zaragoza

3. Aquest any no vàrem poder venir, quin goig que feu. Molt bona crònica, ens heu deixat mirar una miqueta pel forat del pany....